Bafang middenmotor, fiets elektrisch maken bbs01 of bbs02
Een gewone fiets kan elektrische gemaakt worden met een Bafang middenmotor. De trapas dient hiervoor verwijderd te worden. Daarna kan de Bafang midden motor in het frame geschoven worden. Het gereedschap wat je nodig heb om de trapper en crank er af te halen is een cranktrekker. Om een Shimano trapas te verwijderen heb je de hiernaast as gebeelde trapas sleutel nodig.
De as van de Bafang middenmotor is 33.5mm en past in een standaard BSA van 68mm breed. De standaard bbs01 en bbs02 passen in een frame met een trapas breedte van 68-73 mm. Om de bafang middenmotor goed vast te zetten kan je een haaksleutel gebruiken of een Bafang montagesleutel. De verdere installatie is terug te lezen in de Bafang montage handleiding
EBIKE EFOS verkoopt de Bafang middenmotor bbs01 250w 36volt en de Bafang middenmotor bbs02 500w 48volt. Wettelijk op de openbare weg is alleen de 250w versie toegestaan. Via de display is de maximale snelheid instelbaar. De bbs01 gaat maximaal rond 32km/uur en de bbs02 heeft veel meer power en bereikt de 45km/uur maximaal. De snelheid wordt ook bepaald door de tandwiel verhouding. Het voortandwiel een zo groot mogelijk en achtertandwiel zo klein mogelijk geeft nog meer snelheid. Standaard word de 250w36 bafang middenmotor gelever met een 46 tands ketting blad. EBIKE EFOS verkoopt ook kettingbladen met 44, 48, of 52 tanden.
De Bafang middenmotoren worden standaard geleverd een C961 display. De display wordt in het midden op het stuur gemonteerd. De bediening wordt gemonteerd naast je handvat. Met de bediening knoppen kan je de trapondersteuning harder of zachter zetten. De verlichting van de display en voorlamp aanzetten. Tevens heeft de C961 display een knop voor de walkassist te gebruiken. Als je in het menu gaat kan je de wielmaat, klok, maximale snelheid en het aantal ondersteuning standen wijzigen. Voor de complete werkwijze om de Bafang C961 display in te stellen zie de handleiding